بیـانیه پایان انتخابـات دوازدهمین دوره مجلس شـورای اسـلامی

بسم الله الرحمن الرحیم 

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکتِ پرشور در شمال فارس در روز ۱۱ اسفند برگزار شد. اینجانب جعفر یعقوبی، نامزد انتخابات از این حوزه، با کسبِ کمی بیشتر از ۱۴ هزار رأی، موفق به راهیابی به بهارستان نشدم. ما انتخابات را باختیم. پذیرشِ باخت، اولین گام برای پیروزی‌هایِ بعد است. نباید باختن را با ایهام و استعاره شکرپیچ کرد. تلخیِ باخت، چاشنیِ موفقیت است. 

از همه شما عزیزانم که در این یازده ماه دشوار در کنارم بودید، صمیمانه تشکر می‌کنم. یازده ماه گل آفتابگردان کاشتیم و به سمت نور چرخیدیم؛ زخم خوردیم و قوی‌تر شدیم؛ زمین خوردیم و دوباره ایستادیم؛ غم و شادی را با هم تجربه کردیم و هر روز دوستان بیشتری به محفل ساده‌ اما پر از نو و امیدمان اضافه شدند؛ دوستانی که به شوقِ همراهی از راه‌های دور و نزدیک، در هفته‌ی تبلیغات دست من را به یاری گرفتند. همراهانی که با خود شعر، ادب و معرفت ارمغان آوردند. شما نبض قلبِ من در این روزها بودید. شما که من را تا دورترین روستاهای سرچهان همراهی کردید. 

در این دوران پر پیچ و خم، و در این روزگارانِ پر تاب و تب، و در این ماراتن دشوار، سرمایه‌ای جز عقلانیتِ خفته در پهنه‌ی شمال فارس نداشتم و مردم فهیم این خطه اثبات کردند که گفتارِ نیک همیشه خریدار دارد. 

از همه عزیزانم که زحمت طاقت‌فرسای برپایی ستادها و مدیریت آنها را در تمام نقاط شهرستان‌ها عهده‌دار بودند سپاسگزارم؛ عزیزانی که در سوز سرمای شب‌های بلند انتخابات، زحمتِ گرم نگه داشتن ستادها را، به‌ویژه ستاد مرکزی در شهر آباده، بر دوش هموار کردند.  

از همه دوستان و همراهانم که از این کارزار حمایت مالی کردند، تشکر می‌کنم. جنبش ما حرکتی به غایت مردمی بود؛ مردمی که در تنگنای اقتصادیِ این روزها، هر آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص نهادند و چرخِ این جنبش را به حرکت درآوردند و یاری‌گر من در این ایّام بودند، ممنونم. 

نام بردن از همه همراهان ممکن نیست. از خانوادهٔ بزرگترم یعنی اهالی دهستان خسروشیرین با تمام وجود تشکر میکنم. همچنین، جا دارد از جناب آقای محمد آقا یعقوبی، عموی بزرگوارم، تشکر کنم که لحظه‌ای از پای ننشست. همچنین، از همسر و فرزندانم ممنونم. 

انتخابات یک برنده دارد. قسمتِ ما در این انتخابات بردنِ  نتیجه‌ی رأی نبود؛ اما اخلاق را، صمیمت را، دوستی را، شفافیت را، و آینده را برنده شدیم. نبرد برای آینده از همین امروز آغاز شده است. اکنون به دل‌هایمان امید، به فرزندانمان آینده و به امروزمان جسارتِ اقدام بدهکاریم.

پی‌نوشت: تصویـر این نوشتـه در روستای دفر منطقـه سرچهان ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *